Demontovali vám elektroměr či plynoměr? Poradíme vám, jak vyřešit připojení a nového dodavatele

Demontovali vám elektroměr či plynoměr? Poradíme vám, jak vyřešit připojení a nového dodavatele

Důvodů demontování měřiče energie je hned několik. Může být odstraněn na žádost předchozího majitele, nebo častěji kvůli dluhu u dodavatele a distributora elektřiny či plynu. Poradíme vám, jak si snadno zajistit jeho nové namontování.

Co předchází odpojení elektroměru či plynoměru


Může se stát, že změníte banku, zapomenete si zařídit trvalý příkaz pro platbu energií a odjedete na delší dobu do zahraničí. V tu chvíli vám může vzniknout nedoplatek a navzdory upozornění od dodavatele, které vám leží ve schránce, dojde k demontování elektroměru či plynoměru.

 

Nebo se stěhujete do nového bydlení a předchozí majitel neplatil energie. Případně nechal měřidlo demontovat na přímý požadavek u distributora. Důvodů této nepříjemnosti může být opravdu nespočet.

 

V případech, kdy dochází ke vzniku nedoplatků za energie či dluhům, vás dodavatel energií vždy informuje, že nemáte zaplaceno. Mnohdy prostřednictvím e-mailu a poté vždy poštou. Samozřejmě záleží na vámi nastaveném způsobu komunikace s dodavatelem.


Pokud ani po několika upomínkách dluh neuhradíte, přijde vám upozornění, že vám hrozí vypnutí přívodu energie a následně úplné odebrání měřidla.

 

Postup a počty upomínek se liší podle konkrétního dodavatele energie. Nikdy se však nestane, že by k odebrání elektroměru či plynoměru došlo bez upozornění.  

 

 

TIP: Pokud si všimnete výzvy, ale nemáte na celé splacení dluhu, mnoho dodavatelů vám pomůže sjednáním splátkového kalendáře

 

 

Jak probíhá odpojení měřidla
 


V první fázi, kdy vás dodavatel a distributor vnímá jako dlužníka, mohou nastat dvě následující situace.

  1. Stávající dodavatel vám může po neuhrazení dluhu zrušit smlouvu a vystavit pokutu. Bude probíhat takzvaně černý odběr energie a následně vám může distributor sebrat měřidlo.
  2. Smlouva u dodavatele vám stále platí, ale za neuhrazení dluhu budete na dálku odpojeni od energie. Dodavatel dále může požádat distributora o demontování vašeho měřidla.

 

V první i druhé situaci bude nezbytné uhradit dluh a případné pokuty. V prvním případě však budete muset řešit nového dodavatele a namontování měřidla. 
V druhém případě si zajistíte montáž měřidla a dále pokračujete u nynějšího dodavatele.
 


Hledání nového dodavatele může být oříšek. Pokud si ale obstaráte splátkový kalendář, můžete se obrátit na nás. Zajistíme Vám nového dodavatele a vše vyřídíme online a zdarma. Stačí se na nás obrátit zde. 
 


V případě, když už u vás probíhá černý odběr a máte daný termín od distributora na demontáž, pravděpodobně vám měřidlo odeberou. 
V daný termín demontáže musíte elektroměr či plynoměr zpřístupnit technikům, aby jej odebrali.
 

 

TIP: Vždy si ověřte u techniků totožnost, jestli opravdu patří do distribuční společnosti. Stačí služební průkaz nebo ověření na centrále distribuční společnosti. 

 


V den, kdy vám technici demontují měřidlo, vám také předají technickou zprávu, jestli bylo měřidlo demontováno bez závad či se závadami. Tento dokument si pečlivě uschovejte. Budete jej potřebovat při montování nového plynoměru nebo elektroměru.



Proces znovupřipojení elektroměru
 


Jak už jsme zmiňovali výše, nejdříve dluh uhraďte nebo si s bývalým dodavatelem energie sjednejte splátkový kalendář.


Pokud si pořizujete nemovitost, kde byl neplatičem bývalý majitel, zajistěte si přepis s montáží. Budete potřebovat kupní smlouvu k nemovitosti nebo výpis z katastru, který potvrdí, že byt či dům již patří vám.

 

Věnujte pozornost zprávě, kterou jste získali při demontáži. 

Elektroměr mohl být odpojen:

  • bez závad
  • se závadou
     

Pokud byl demontován se závadami, musíte závady odstranit. K tomu je nezbytný elektrikář. I v této situaci se můžete spolehnout na Enkidoo. Zajistíme vám prověřeného odborníka na elektroinstalace, stačí vyplnit formulář na našem webu.

Závady vyřešeny? Potřebujete revizní zprávu, kterou dodá revizní technik. Ten občas vyřeší i samotnou závadu, ale nejspíše budete potřebovat elektrikáře na opravy a revizního technika na revizi.

Revize je nezbytná, pokud byl elektroměr odebrán se závadou nebo bylo měřidlo demontováno delší dobu. Tato doba se liší podle požadavků distribuce, může se jednat o několik měsíců, méně často o rok.  Přesnou informaci vám sdělí váš distributor.
 

 

TIP: Pokud potřebujete revizního technika, zajistíme vám ho v rámci služeb Enkidoo. Stačí se na nás obrátit.

 

 

Po těchto technických krocích požádejte svého distributora o novou smlouvu o připojení. Tuto smlouvu si musíte zařídit sami. Poté zaplaťte poplatek za znovupřipojení měřidla.

V další fázi vám distributor sdělí termín instalace.

 

Souběžně se smlouvou o připojení si zajistěte také nového dodavatele energií. Nesmí dojít k černému odběru a bez smlouvy s dodavatelem vám elektřina nebude dodávána.

 



Připojení plynoměru je trochu složitější
 


U plynoměru je proces dosti podobný, ale s rozdílem, že nezáleží, kdy vám plynoměr demontovali. Revizní zprávu a tlakovou zkoušku budete potřebovat vždy.

 

Smlouvu o připojení a montáž plynoměru vám nikdo nezajistí, pokud nebudete mít revizní zprávu a odborníkem provedenou tlakovou zkoušku.

 


Následný proces je již totožný jako u elektroměru. 

 


 
Víme, že tato situace není vůbec veselá a provází ji spousta řešení a papírování. Věříme však, že s naším článkem a pomocí asistenta Enkidoo vše zvládnete rychle a bez problémů.
 

Sdílejte tento článek

Potřebujete poradit s výběrem dodavatele energií?
Rádi vám poradíme!

Zanechte nám na sebe kontakt a my se Vám ozveme a pomůžeme Vám vybrat ty nejlepší služby.