Často kladené dotazy


Připravili jsme pro vás seznam nejčastějších otázek, které mohou i vás napadnout při seznamování s asistentem Enkidoo. Odpovídáme na vaše často kladené otázky jednoduše a srozumitelně, abyste měli všechny potřebné informace po ruce a na jednom místě.

 

Jak mi asistent Enkidoo pomůže s přepisem energií či výběrem nového dodavatele energií?

 

Potřebujete přepsat energie z ‍důvodu stěhování či koupě nemovitosti? Nemáte čas řešit přepis elektřiny či plynu osobně? Nechce se vám vybírat mezi padesátkou možných dodavatelů? Index Enkidoo na základě transparentního hodnocení za vás najde toho nejvhodnějšího dodavatele pro vaši domácnost a následně za vás vyřeší přepis energií či smlouvu u nového dodavatele energií online a zdarma, díky vašemu zplnomocnění.

 

Co je potřeba pro zajištění přepisu energie či výběru nového dodavatele?

 

  • Faktura či poslední vyúčtování 
    Budeme potřebovat několik informací z vaší současné platné smlouvy či poslední faktury pro doplnění, abychom za vás mohli zařídit celý proces přepisu elektřiny či plynu online.
     
  • Online podepsaná plná moc
    Abychom mohli za vás ukončit současnou smlouvu u stávajícího dodavatele a zařídit vám nově vybraného dodavatele na nové či stávající odběrné místo, potřebujeme od vás online podepsanou plnou moc v prostředí služby Docusign. 
     
  • Potvrzení vlastnického práva odběrného místa
    K novému či stávajícímu odběrnému místu potřebujeme dokument prokazující vlastnické právo k nemovitosti, např. kopii kupní nebo nájemní smlouvy. 
     
  • Čestné prohlášení
    V případě nájemní či podnájemní smlouvy budeme ještě potřebovat čestné prohlášení vlastníka nemovitosti, že původní odběratel trvale opustil odběrné místo. 
     

Podle toho,  jakou konkrétní situaci řešíte při přepisu, budeme potřebovat i další dokumenty (úmrtní list, věcné břemeno, předávací protokol – formulář, ve kterém si původní a nový odběratel odsouhlasí stav elektroměru či plynoměru).


Jak funguje proces přepisu energií či přechod na jiného dodavatele?

 

Jakmile od vás budeme mít veškeré informace potřebné k uzavření či ukončení smlouvy s dodavatelem a k tomu i potřebné dokumenty, další postup je již snadný. Společně uzavřeme bezplatnou objednávku s plnou mocí pro zastupování v procesu změny dodavatele energií. Pokud budete souhlasit s nabídkou a na všem se dohodneme, tak již nemusíte nic řešit. Veškeré zařizování bereme na sebe a vy se o nic nemusíte starat.

 

Jak ukončím nynější smlouvu s dodavatelem?

 

U ukončení nynější smlouvy s dodavatelem energií záleží na tom, o jakou smlouvu se jedná. Smlouvu můžete mít uzavřenou na různá časová období.
 

  • Smlouva na dobu určitou
    U smlouvy na dobu určitou máte pevně stanovené datum obnovení. Proto je nutné dodržet výpovědní lhůtu, která je uvedena ve smlouvě.

 

  • Smlouva na dobu neurčitou
    Tento druh smlouvy můžete vypovědět kdykoliv. Avšak je potřeba počítat s výpovědní lhůtou, která může trvat i několik měsíců. 
     

Pokud nevíte, jestli máte smlouvu na dobu určitou nebo neurčitou, můžeme společně datum konce smlouvy ověřit, stačí nám zaslat vaše stávající smlouvy.  U předčasného ukončení smluvního vztahu se nemusíte vyhnout případným sankcím, které může mít dodavatel stanovené v obchodních podmínkách nebo smlouvě.

 

Mohu si přepis rozmyslet?

 

  • Enkidoo objednávka a plná moc
    Pokud si s námi uzavřenou objednávku a podepsanou plnou moc rozmyslíte, můžete bez sankcí i uvedení důvodu objednávku vypovědět a plnou moc odvolat. A to do doby, než je z naší strany za vás uzavřena nová smlouva o sdružených službách dodávky plynu nebo elektřiny.

 

  • Uzavřená nová smlouva s dodavatelem
    Pokud jste uzavřeli smlouvu na kamenné pobočce, můžete odstoupit od smlouvy do 14 dnů. Jestli jste smlouvu uzavřeli jinde, tak máte právo na odstoupení do 15 dnů po zahájení dodávek energie. 
    V případě, že jste smlouvu uzavřeli prostřednictvím zplnomocnění, musíte smlouvu vypovědět sami podle podmínek, které má každý dodavatel stanovené v obchodních podmínkách.

 

Kde najdu obchodní podmínky, ochranu osobních údajů, reklamační řád a další dokumenty?

 

Všechny důležité dokumenty najdete v patičce našeho webu Enkidoo. Samozřejmě vám je rádi elektronicky zašleme.

 

Jak se dozvím, jak je na tom můj přepis energie?

 

O vyřízení přepisu nebo dalších krocích vás budeme kontaktovat telefonicky nebo e-mailem.

 

Co najdu v seznamu ke stěhování a k čemu je dobrý?

 

V kontrolním seznamu Enkidoo krok za krokem najdete 3 fáze stěhování, které pravděpodobně budete řešit. Ať už vybíráte nové bydlení, stěhujete se nebo se čerstvě zabydlujete, náš seznam se vám bude hodit. V každé fázi najdete přehledné body doplněné o praktické tipy a samozřejmě prostor pro vaše poznámky.  V seznamu vás postupně provedeme všemi kroky, které při stěhování můžete řešit. Tak, abyste vůbec na nic nezapomněli a měli pod kontrolou každou maličkost. 

 

Jestli chcete vidět konkrétní ukázky seznamu ke stěhování nebo podrobnější informace, navštivte naši stránku https://enkidoo.cz/pruvodce-stehovanim/stehovani-krok-za-krokem.

 

Co je Index Enkidoo?

 

Index porovnává a hodnotí za vás téměř všechny dodavatele na trhu. Posuzuje celkem 9 kritérií, které spadají do 3 hlavních kategorií, jako jsou obchodní podmínky, důvěryhodnost a stabilita. 
Dodavatele vám pak seřadí a doporučí toho, který požadavkům vaší domácnosti vyhovuje nejvíce. Díky možnosti filtrace si budete moci i sami řadit výsledky dle vašich kritérií, například ceny, abecedně nebo zachovat původní řazení dle Indexu. U řazení dle Indexu platí, že čím vyšší číslo, tak tím je dodavatel důvěryhodnější a férový. 

 

Pokud budete chtít více informací o Indexu, můžete se podívat sem https://enkidoo.cz/index-enkidoo.

 


Jak odstoupím od dohody s Enkidoo o poskytnutí služby přepisu?

 

Stačí vyplnit formulář o odstoupení, který najdete na našem webu v patičce pod “Právo na odstoupení”.


 

Má Enkidoo kamennou pobočku?

 

Zakládáme si na rychlé a bezstarostné komunikaci a chceme vám vše ulehčit, proto vše zajišťujeme on-line nebo přes telefon. Na adrese uvedené na webových stránkách se nacházejí pouze kanceláře pro naše call centrum, obchodní oddělení a servis.

 

Jaká je cena elektroinstalačních prací?

 

Konkrétní ceny se dozvíte na základě vaší poptávky. Téměř vždy je nutné skutečný rozsah prací posoudit až na místě naším technikem, který vám poté sdělí finální cenu.

 

Bude mě elektrikář informovat o finální ceně provedených prací dříve než po jejich dokončení?

 

Ano, ale pouze za předpokladu, že během práce nedojde k nepředvídatelným okolnostem, které souvisí s navýšením ceny. Například, když elektrikář při sekání do zdi zjistí, že navrhovaná trasa není možná z důvodu nevhodného materiálu zdi, nebo že už ve stejném místě vedou jiné sítě.

 

Kolik stojí doprava elektrikáře?

 

V rámci Prahy je cena dopravy zohledněna v hodinové sazbě, mimo Prahu v rámci Roztoky u Prahy je cena dopravy 15 Kč/km. Počítá se celková trasa od pracoviště do místa realizace, stejně tak elektrikářův návrat do místa pracoviště.

 

Jak se účtuje cena materiálu?

 

Cena materiálu je vždy účtována jako příplatek k hodinové sazbě. Ceny materiálů jsou standardní, maloobchodní.

 

Jaká je nejnižší možná sazba či cena elektroinstalační práce u zákazníka doma?

 

Většinou je to cena jedné započaté hodiny jednoho pracovníka, v případě drobných a rychlých elektroinstalačních prací.

 

Kdy zákazník dostane doklad o provedení prací – dodací list s fakturou?

 

Zakázkový list – daňový doklad dostane zákazník ihned po provedení prací. Splatnost daňového dokladu je 14 dní ode dne převzetí provedené práce. Částku je možné uhradit převodem na účet, výjimečně lze platbu provést také kartou přes platební terminál.

 

Kdy mohu očekávat návštěvu elektrikáře od vyplnění formuláře na Enkidoo?

 

V rozmezí jednoho až tří týdnů, podle typu práce, která se bude provádět.

 

Proč službu poskytujete jen pro Prahu a Roztoky?

 

V současné době máme personální kapacity pouze na obsloužení Prahy a Roztok. V této oblasti máme také větší možnosti vyřídit rychleji smluvní záležitosti ohledně elektroměrů a odběrných míst.

 

Potřebujete přepsat energie? Zavoláme a společně to vyřešíme.

Stěhování krok za krokem

Stáhněte si náš podrobný kontrolní seznam úkolů a nenechte se překvapit žádnou situací během stěhování. Díky nám na nic nezapomenete a nic vás nezaskočí.

Vyhledejte si dodavatele energií

Výběr dodavatele energie je důležitým krokem pro každou domácnost. Díky Indexu Enkidoo za vás vše posoudíme u dodavatele a pak vše vyřešíme do posledního detailu.

Průvodce
stěhováním

Provedeme vás stěhováním od A až po Z. Poskytneme vám srozumitelné rady a tipy, jak řešit výběr bydlení, jeho financování, nebo třeba přepis energií.

Průvodce
energiemi

Nevíte, jak na samoodečet energie? Netušíte, jakého vybrat dodavatele? Chcete zjistit, jak uspořit na energiích? Odpovíme vám na vše, co se energií týká.

“Díky transparentnosti a objektivnosti Indexu Enkidoo máme k dispozici srovnání téměř všech dodavatelů energií”

Naším cílem je pomocí Indexu vybrat dodavatele vámi hledané služby tak, aby nejlépe splňoval vaše požadavky. Ušetříme vám čas, který byste jinak investovali do vyhledávání informací o dodavatelích, recenzí poskytovatelů, studování obchodních podmínek a smluv. Vše odborně a rychle zhodnotíme za vás.

Enkidoo je tu proto, aby šetřil váš čas a peníze

  • Poradíme vám

    Máme spoustu rad i tipů, jak se přestěhovat nebo vybrat dodavatele energií.

  • Pomůžeme vám

    Díky seznamu ke stěhování nebo výběru dodavatele vám ulehčíme od starostí.

  • Vyřešíme za vás

    Najdeme nejen nejlepšího dodavatele energií, ale vyřešíme i jeho přepis.

  • Srozumitelně a bez obav

    Všechny informace podáváme transparentně a bez jakýchkoli skrytých úmyslů.